: امروز : پنج شنبه ، 06 اردیبهشت 1403 ساعت
Nobat

فعالیت‌ها


  تشخیص پزشکی:

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نور دارای بخش‌های:

ایمونولوژی، بیوشیمی خون، هورمون، بیوشیمی ادرار و انگل، هماتولوژی، HPLC و سم‌شناسی، پاتولوژی، الکتروفورز، انعقاد، میکروب‌شناسی( روتین و سل )، فلوسیتومتری، مولکولی ( عفونی- ژنتیک- پیوند اعضا )، تحقیق و توسعه جهت ارائه خدمات تشخیص پزشکی می‌باشد.


پژوهشی:

•    شرکت در طرح‌های پژوهشی مختلف:
-
  استم سل (Stem cell) تراپی در دیابت نوع I,II توسط مرکز تحقیقات دیابت بیمارستان شریعتی.
-  بررسی کنترل پیشرفت بیماری آلزایمر و ارتباط تغذیه در بیماران مبتلا به آلزایمر.

•    مشاوره  و مجری انجام آزمایش‌های پایان نامه بیش از 100 مورد کارشناسی ارشد رشته های فیزیولوژی ورزش، تغذیه، بهداشت، باکتری‌شناسی، فیزیولوژی انسانی.

    مشاوره  و مجری انجام آزمایش‌های پایان نامه بیش از 80 مورد دکترای پزشکی و دامپزشکی، تخصص پزشکی ( پوست، عفونی، اطفال، داخلی، داخلی اعصاب و ...)، دکترای داروساز عمومی و داروسازی تخصصی، دکترای رشته‌های بیوشیمی، هماتولوژی، باکتری‌شناسی، تغذیه، فیزیولوژی ورزش، فیزیولوژی انسانی، روانشناسی و ...


آموزش:

آموزش تضمین کیفیت شامل:

 مستندسازی، کنترل کیفیت، ایمنی و بهداشت و آموزش مدیریت نمونه.


درباره آزمایشگاه:

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک نور در سال  1376  توسط گروهی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با  تاسیس موسسه تحقیقات پزشکی نور بصیر با رویکرد مرکز تشخیصی و پژوهشی، آغاز به کار کرد.

 آزمایشگاه نور از ابتدا فعالیت امور تشخیصی را سرلوحه کار خود قرار داده است. در کنار انجام آزمایش های تشخیصی در مشاوره و انجام آزمایش های  پایان نامه های مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دکترا و تخصص های علوم پزشکی، پروژه های علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و ملی همکاری داشته است که می توان همکاری با آزمایشگاه مرجع سلامت، سازمان غذا و دارو و سازمان تجهیزات پزشکی در ارزیابی کیت های تشخیصی آزمایشگاهی  و انجام آزمایش های کارآزمایی بالینی تهیه واکسن کووید 19 و انجام آزمایش های  پروژه ملی سل تراپی بیماران دیابتی را نام برد. حاصل فعالیت های پژوهشی نگارش و چاپ چندین عنوان کتاب و مقالات علمی می باشد.آزمایشگاه نور همواره  با استفاده از دانش روز و بهره گیری از تجهیزات نوین  برای بهبود کیفیت خدمات کوشیده است وتعدد و تنوع آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی دراین آزمایشگاه باعث شد که به زودی به عنوان مرجع خدمت رسانی برای بیش از 700 آزمایشگاه و بیمارستان در سراسر کشور تبدیل شود. هم اکنون علاوه بر آزمایشگاه ها و بیمارستان های خصوصی و دولتی، خدمت رسانی به دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشت سراسر کشورنیز از افتخارات آزمایشگاه نور می باشد که حاصل آن کسب بالاترین استاندارد تشخیص آزمایشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ( لوح کیفیت) در پنج سال متوالی بوده است. 

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک نور در بلوار کشاورز حدفاصل خیابان کارگر و جمالزاده واقع شده و دارای نه طبقه و مساحتی حدود 2500 متر مربع می باشد. دارای بخش های معمول آزمایشگاه و بخش های تخصصی متعددی می باشد شامل: بخش پذیرش و جوابدهی، نمونه گیری، جداسازی نمونه، ارسالی، بیوشیمی خون و ادرار، انگل شناسی، هورمون، خون شناسی، انعقاد، ایمونولوژی، الکتروفورز، میکرب شناسی روتین و سل، قارچ شناسی، ویروس شناسی، سم شناسی و HPLC ، پاتولوژی و سیتولوژی، ژنتیک،تشخیص مولکولی عوامل عفونی و کووید 19، HLA و پیوند اعضاء، فلوسیتومتری، اداری، مالی، خدماتی و تضمین کیفیت می باشد.

دورآزمایشگاه در 10 دقیقه: