: امروز : پنج شنبه ، 30 فروردین 1403 ساعت
Nobat

راهنمای جمع‌آوری ادرار 12 ساعته


 

•    مشخصات ثبت شده برروی برچسب ظرف نمونه‌گیری را کنترل نمائید تا صحیح باشد.
•    روز و زمانی را جهت جمع آوری ادرار12ساعته انتخاب فرمائید که حد‌الامکان در منزل یا جای ثابتی باشید واز فعالیت‌های فیزیکی شدید ( دویدن، استرس، محرومیت از غذا، ورزش‌های سنگین و...) خودداری نمائید.
•    خوردن وآشامیدن خود را در شرایط متعادل نگه دارید، یعنی از چند روز قبل از غذای معمول وآب به اندازه کافی استفاده نمائید. ادرار را درظرفی که آزمایشگاه در اختیار شما می گذارد، جمع آوری نمائید. اگر مایع یا پودری درون ظرف جمع آوری ادرار 12ساعته ریخته شده، آن را دور نریزید.
•    چنان‌چه نیاز بود از چند روز قبل، ازخوردن برخی غذاها مثل چای، قهوه، کاکائو، وانیل و شکلات، داروهایی مثل کافئین، اپی نفرین، لوودوپا، لیتیم، نیتروگلیسیرین، کلونیدین، ایمی پرامین، ماده حاجب رادیوگرافی یددار و... خودداری نمائید.   
•    روز و زمانی را که به عنوان روز جمع آوری ادرار12ساعته انتخاب می‌کنید از یک مبدا زمانی مثلاً 8 صبح شروع نمائید که ابتدا ادرار خود را کاملاً بیرون تخلیه کرده واز آن لحظه جمع‌آوری ادرار درون ظرف را شروع نمائید و تا 12ساعت بعد، یعنی 8 شب یا از 8 شب تا 8 صبح تمام ادرار را درون ظرفی که در اختیارتان قرار داده شده است خالی کنید، لازم است ظرف ادرار 12ساعته در زمان جمع‌آوری در محل تاریک و خنک نگهداری شود ودر اسرع وقت به آزمایشگاه منتقل گردد.